Welcome to the KFUPM PYP Vocabulary Page
                                                                                   

 

Letter of complaint:

 

Content(محتويات 

*approximately 120 words

*purpose of letter is clear

*(غاية الرسالة واضحة/

*includes all listed problems

*( تشتمل كل المشاكل القائممة/

*problems are elaborated upon

*(التوسع في المشاكل

Organization and Cohesion(نظام و التماسك/

*Conventions of formal letter writing are used

*(استعمال اصطلاحات كتابة الرسالة الرسمية/

*letter moves from a stated purpose, to explanation of what happened and finally to a request for action/resolution of the problem

أفكار تسيل على نحو متعاقب و منتقيا من الأفكار السابقة.  هكذا الرسالة تتحرك من غاية مذكورة, الى وصف ما صار, و أخيرا إلى طلب عمل أو حل المشكلة

*Use of appropriate transition signals such as:  first of all, for example, then, finally( استعمال إشارات الانتقال المناسبة مثل أولا, مثلا , ثم , أخيرا*

*Use of connectors such as because, so

*(استعمال المتصلون مثل لأنه , لذالك , و

Complete sentences are used

* (استعمال جمل كاملة

Punctuation to aid letter structure is used

*(وضع علامات الترقيم لمساعدة هيكل الرسالة

Language Use(لغة

*Past simple is used to talk about experience

*(استعمال الماضي البسيط للتكلم عن ماذا صار و الشعور

Appropriate language used to start and end letter e.g. Dear + title + family name, Dear Sir/Madam, Yours sincerely,  Yours faithfully

*( استعمال اللغة المناسبة لابتدأ و إنهاء رسالة مثلا عزيزي + لقب + اسم عائلة , عزيزي السيد/ السيدة , المخلص , بالإخلاص

*Use of appropriate language to make requests eg. I would be grateful for / if you could…,  I would appreciate it if…

*(استعمال اللغة المناسبة لتقدم مطالبات مثل لطفا صوف أكون متشكر ل , إذا قد تستطيع... , يعجبني إعجابا عظيما إذا ...

*Consistent use of tense

*( استعمال صيغة الفعل ثابت في مبدئه