Welcome to the KFUPM PYP Vocabulary
Page
|
|
Letter of complaint:
Content(محتويات *approximately 120 words *purpose of letter is clear *(غاية الرسالة واضحة/ *includes all listed problems *( تشتمل كل المشاكل القائممة/ *problems are elaborated upon *(التوسع في المشاكل Organization and Cohesion(نظام و التماسك/ *Conventions of formal letter writing are used *(استعمال اصطلاحات كتابة الرسالة الرسمية/ *letter moves from a stated purpose, to explanation of what happened and finally to a request for action/resolution of the problem أفكار تسيل على نحو متعاقب و منتقيا من الأفكار السابقة. هكذا الرسالة تتحرك من غاية مذكورة, الى وصف ما صار, و أخيرا إلى طلب عمل أو حل المشكلة *Use of appropriate transition signals such as: first of all, for example, then, finally( استعمال إشارات الانتقال المناسبة مثل أولا, مثلا , ثم , أخيرا* *Use of connectors such as because, so *(استعمال المتصلون مثل لأنه , لذالك , و Complete sentences are used * (استعمال جمل كاملة Punctuation to aid letter structure is used *(وضع علامات الترقيم لمساعدة هيكل الرسالة Language Use(لغة *Past simple is used to talk about experience *(استعمال الماضي البسيط للتكلم عن ماذا صار و الشعور Appropriate language used to start and end letter e.g. Dear + title + family name, Dear Sir/Madam, Yours sincerely, Yours faithfully *( استعمال اللغة المناسبة لابتدأ و إنهاء رسالة مثلا عزيزي + لقب + اسم عائلة , عزيزي السيد/ السيدة , المخلص , بالإخلاص *Use of appropriate language to make requests eg. I would be grateful for / if you could…, I would appreciate it if… *(استعمال اللغة المناسبة لتقدم مطالبات مثل لطفا صوف أكون متشكر ل , إذا قد تستطيع... , يعجبني إعجابا عظيما إذا ... *Consistent use of tense *( استعمال صيغة الفعل ثابت في مبدئه |
|