Welcome to the KFUPM PYP Vocabulary Page
                                                                                   

 

Can write a short story about the past:

Content(محتويات) and ideas (و أفكار)

·        Response is approximately 180 words

·        الاستجابة 180 كلمة بالتقريب

·        Writes about the required topic in the past

·        يكتب عن الموضوع المقتضي بصيغة الفعل بالماضي

·        Response includes information from the rubric

·        الرد يحتوي معلومات من تعليمات الامتحان

·        Information is elaborated upon in the response

·        تفيض المعلومات في الرد

·        Main ideas and themes of the story are clear

·        أفكار و مواضيع الرئيسية للقصة واضحة  

 

Organization and Cohesion(نظام و التماسك)

·        Response has clear introduction, body and concluding sections

·        الاستجابة لها قسم مقدمة , قسم أساسي , و قسم نهائي

·        Ideas are ordered sequentially and logically from the preceding ones

·        تترتب الأفكار تتابِعاً و منتقياً من الأفكار السابقة

·        Use of connectors such as because, so, and

·        استعمال الروابط مثل لان, لذلك , و

·        Use of appropriate sequence markers e.g. then, finally, next, afterwards

·        استعمال علامات التسلسل المناسبة مثل ثم , أخيرا ,  بعد ذلك , بعدئذ

·        Appropriate use of time markers e.g. as, while, during, for many days, at that time, then, etc.

·        استعمال المناسب لكلمات الوقت مثل عندما , بينما (وهو , وانا=كنت الشرب ببسي و انا راكب حمار) , أثناء , لمدة عدة أيام , عندئذ , بعدئذ

·        Complete rather than shortened sentences are used

·        استعمال جمل كاملة بدلاً من جمل مختصرة

·        Concluding section summarises or paraphrases main idea of story and/or ends with a final comment

·        القسم الختامي يلخص و يعيد صياغة الفكرة الرئيسية للرواية و/أو ينهي بملاحظة نهائية

 

Language Use(لغة استعمال)

·        Accurate use of the past simple

·        استعمال صيغة الماضي بدقة

·        Use of adjectives and superlatives to describe places, people or experiences e.g. spectacular, desolate, superb, beautiful, exciting, boring, most…, biggest, prettiest, etc.

·        استعمال صفات و صيغة منتهى التفضيل لوصف محلات , أشخاص , او تجارب : مثلاً مشهدي , مهجور , رائع , جميل , مثير , ممل , الأكثر .....جميلا , الأكبر , الأجمل , والخ

·        Modifying strong adjectives e.g. absolutely, incredibly, quite, rather (see pages 97-98 of RMIT Intermediate book)

·        ظروف التي تخفف او تكبر الصفات القوية : مثلاَ على الإطلاق , بشكل لا يُصدِق , حقّاَ , إلى حد ما ( انظر كتاب صفحات 97-98)

·         Descriptive language used—استعمال لغة وصفية